Actualización Agosto 28 del 2024:

Actualización Agosto 28 del 2024: Este Blog reanuda sus publicaciones de reseñas de trabajos discográficos en libre descarga autorizada por sus artistas, a partir de ahora escritas netamente en el idioma español, por lo que los visitantes que hablen otros idiomas podrán activar el traductor desde su navegador o con el 'gadget' habilitado en la barra lateral de este 'blog'. Las reseñas volverán a estar enfocadas exclusivamente en el género musical Heavy Metal y sus derivados, bien sea de subgéneros del Metal o de mezcla de géneros musicales donde predomine el Metal. Adicionalmente este 'blog' se une a la iniciativa del sitio 'web' Metal Archives donde solo admitimos bandas y trabajos discográficos realizados o programados por humanos, dejando de lado las producciones realizadas por las inteligencias artificiales que ahora están en auge. En las reseñas se tendrán en cuenta (en la medida de lo posible) todos los criterios de evaluación para un trabajo discográfico que aborda distintas formas de arte además de la musical, cabe aclarar que no tengo un vasto conocimiento técnico en música y en otros artes, pero se pondrá todo el empeño para dejar las ideas claras en un lenguaje no tan profesional y que sea comprensible para la mayoría de lectores, seguramente habrán referencias a otras bandas, artistas, así como a mis artículos en el blog Mystiscio y también habrán segmentos resaltados en color amarillo para señalar que ciertas evaluaciones pueden tener un lenguaje más técnico que se espera sean aportados respetuosamente desde la caja de comentarios. No siendo más, deseo que disfruten del contenido que iré publicando aquí así como de las noticias sobre material y producciones relacionadas con este blog que lanzaré al mercado desde Kinzoku Producciones, productora que consolidé y a la que adscribo el blog Metal Sin Traba - atentamente - Victoria Mejia Chantre @v1ct0r14rt contacto: kinzokuhellrider@gmail.com

Metal Sin Traba Radio (Iradeo)

Metal Sin Traba Radio (Iradeo)

Metal sin traba radio

El blog Metal sin Traba cumplió 11 años desde que se lanzó en enero del 2013 y el antiguo programa Mysticus Radio (cuyas grabaciones podrán buscar en un vinculo de la barra lateral de este blog), podcast con transmisión en directo, cumplió 10 años desde Julio del 2014. Por este motivo se relanza este último bajo el nombre Metal Sin Traba Radio conservando su mascota (la silueta del Nosferatu verde usada desde Mysticus Radio 2017) y su modalidad de transmisión en directo

Play

Queridos y malditos lectores

This blog, created in 2013, was created with the noble intention of spreading all those rock and metal bands around the world that authorize the public download of their musical works. Until mid-2020 this blog made reviews, now it gives the freedom for each listener to rate what they like in the comments
however, musical references will come from here for later musical reviews on the blog mystiscio.blogspot.com

domingo, 12 de febrero de 2023

WHIRLWIND STORM - Shadowlight

 

WHIRLWIND STORM - Shadowlight 

SPAIN


After an interesting intro with orchestral choirs, the song "Unfold" is heard with notable influences of Power Metal due to its melodic form and blas beat, at the same time it shows itself with something of a symphonic style judging by the inclusion of female voices and symphonic keyboard arrangements, "Oracle of Amun" has a bearing more inclined to Heavy Metal with elements of the Middle East, leaving aside the voice, it could be compared to the darkness transmitted by the classic records of Mercyful fate, the third track "The Silent Ghost" is an analogy of a ghost to a deception with someone, this song abruptly cuts the content of the album with a softer sound with piano and clean female voice, the fourth track "The Chains of Andromeda" and "Utgard" allude to Greek and Norse mythology respectively and have a structure very close to traditional heavy metal with orchestral arrangements, both songs with synthesizer effects reminiscent of the heavy rock of the s 70s and 80s, the song "Shadowlight" has a quite interesting structure and worthy of appreciation, especially for its beginning, its cut of silence and constant rhythm changes, going through aggressive, melodic and melancholic moments, in the same way "Alchemy" presents these changes, but with less intensity, "Black Soul Stone" contains a quite persuasive riff and a spectacular guitar solo, preserving a traditional Heavy Metal style throughout the song with occasional symphonic interventions, after the third instrumental cut "Lady Fair" enters another song that begins with a relaxing 80s-style synthesizer and a melodic female voice that does not lose its harmony with the guitar distortions, followed by the song "Fistful of Grog" has an approach to speed metal with influences from folk metal by its pirate theme, even so, is a good mix also linked with eventual piano components. The album ends with the fourth instrumental cut "XVII" that mixes heavy metal with sounds from the Middle Ages.

In my conclusion the album has good performances of Metal styles, which cuts across traditional Heavy Metal, Power Metal, Speed Metal and Symphonic/Gothic Metal, although the male singing voice is not very eloquent and uninspiring it is well executed, the structures of the songs are not flat and I consider that it links well the styles of Metal with folk elements from different regions of the world. Regarding the content, the relationship that the album has with mythologies from different parts of the world is very interesting, fantasies are mixed with poetry and epic/warlike attitudes, occasionally talking about calmer and/or melancholic events. This album recalls some classics of Power Metal and Heavy Metal.

No hay comentarios:

Publicar un comentario